Har du koll på överlivet?

Jag har märkt att vad du gör med överlivet före, över och efter hindret kan påverka hästens språngkvalite otroligt mycket! Jag vill lätt fälla mig framåt och hoppa lite före hästen i en anridning, och jag ser många som gärna lutar sig extra mycket bakåt. Ett balanserat och lugnt överliv är nyckeln till felfria ritter. Sedan spelar såklart andra faktorer in, men har du ett bra överliv har du kommit en lång bit på vägen!

Här ser ni hur tydlig skillnad det blir när jag vågar räta upp mig och göra en förhållning innan hindret istället för att låta det rulla på och ha dendär lite framåtlutade positionen jag lätt får:

Kommentarer
Postat av: jossan

Duktiga ni är!! :)

2011-04-06 @ 07:10:17
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback