Erikträning.

Idag hopptränade jag och det var himla roligt måste jag säga! Vi hade hela ridhuset och hoppade en ganska lång och tittig bana innehållande både kombination och trippelbarr.

Silver var väldigt tjafsig i början men det blev bättre och bättre under hela passet. Pigg och tittig var han också, en kombination som är klurig att lösa för mig som ryttare. Jag måste hålla om mycket, men jag kan inte låta honom galoppera på i 180. Fick ändå en rätt bra känsla tillslut, men han var väldigt slarvig och hafsig över hindren. Dels för att vi hoppade ovanligt lågt och dels för att han blir det när han är sådär pigg.

Mamma filmade, men jag är inte nöjd med hur det ser ut, så jag får se om jag lägger upp det imorgon. Om någon vill se alltså? ;)

Längtar efter att hoppa i paddocken! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback