En liten analys av mitt tävlingsår 2010

Jag satt och funderade här hemma i min ensamhet om mitt sista och första ponnyår som tävlingsryttare. Silver har varit otroligt duktig i dressyren, men vi har totalt misslyckats i hoppningen. Varför blev det så undrade jag, när det funkat så himla bra hemma. det kan inte enbart vara min dåliga ridning..

Jag kom fram till att det kommer lite från hans natur. Araber är avlade att visa upp sig och spänna upp sig. Det gjorde honom bara mer utrycksfull i dressyren, men i hoppningen blev det ett stort hinder. Silver blir svår att få fram när han blir så, han känns uppblåst och fokucerar på allt annat än hindren. Inte konstigt att han inte hoppade dem, han såg dem ju inte.

Nu undrar jag om någon läsare kanske har något tips på hur vi ska träna för att syrran, som vill satsa på hoppningen ska få bra rundor? Någon som har haft samma problem?

Silvers och min resa är jag stolt över, från LC till LA dressyr med bra resultat(64%) på ett år. Hjärta till ponnyn!Finaste<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback