Snacka om överraskad!

Haha måste skratta lite åt min dåliga koll. Karaat, en ridskoleponny jag red och tävlade lite i dressyr och hoppning förra året, blev sjuk i vintras. Något med lederna tror jag. Iallafall, när jag kom ut till stallet i morse var han inte i "sin" box. När jag tänkte efter hade jag inte sett honom på länge. Klumpen i magen växte. Hade de behövt ta bort honom, jag som trodde han var på bättringsvägen?

När jag kom till det lilla stallet, privatstallet där stallägarens hästar står, överraskades jag av en glad gnäggning från en hungrig Karaat, ge mig mat nu! Åh jag blev så glad! En extra kram fick den lille busen innan han åkte ut i hagen. Han hade bara fått byta box då han varit väldigt stressad i det stora stallet. Särskilt med all överskottsenergi efter att ha vilat så länge.

Det konstiga är att jag säkert har gått förbi hans hage flera gånger de senaste veckorna, men jag har inte lagt märke till att han var i den. Konstig människa man är ibland ;)


Bild från hoppträning för E.G haking. Duktig ponny xD

Vår första dressyrtävling ;) 3placerade !


Kommentarer
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

verkligen :D hon är snäll!

2011-01-23 @ 17:15:21
URL: http://catago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback