Ett fuxsto ut i tåspetsarna..

Andra dressyrpasset på Werra i mitt liv. Hon var sjukt jobbig i början, stel, stressad och helt oformbar, jag jobbade med massor med övergångar för att få henne till att lite mera vänta på mig. Något som fungerade reativt bra. iallafall i skritt och trav. Hennes galopp är helt hemsk, det är som att sitta på en gunghäst och hon lixom dyker lite. Här gjorde jag massor av galoppfattningar och galopperade inte så långa stunder då hon inte orkar bära sig direkt länge och när hon inte gör det kan jag inte hålla ihop henne och det blir inge bra!

Efter 10 min galopp-skritt i båda varven blev hon jättefin i galoppen och då avslutade jag med att försöka trava av i en låg form. Hon vill inte riktigt ta tag i bettet, men efter några varv trevade hon sig fram och blev lång och låg.

Det är så otroligt lärorikt för mig att rida en så känslig häst. Jag behöver bara tänka på att jag ska fatta galopp vid A och hon småtaktar. Hjälperna måste vara små, men tydliga för att det ska fungera.


Bild från i höstas, första gången jag red Werra. Tyvärr var hennes dressyrsadel alderless för stor för mig. Kunde inte alls hålla om henne. Kort som man är tog jag hoppsadeln idag :D

Kommentarer
Postat av: Tuva - Frågestund i bloggen

sv; jaha, va synd :(( Då får vi kanske kontakta någon annan istället då ;) :/

2011-01-10 @ 17:16:23
URL: http://ryttarnas.blogg.se/
Postat av: Tuva - Frågestund i bloggen

sv; Okej, jag tycker inte att det är tråkigt med blått och brunt tycker att det är fint men visst det kan va vanligt men ändå :p



Mm.. men hur många ungefär är det i kön? :) vi är inte otåliga men är skönt att få det gjort :p

2011-01-10 @ 18:59:17
URL: http://ryttarnas.blogg.se/
Postat av: Jessica josefsson

fin häst :)

2011-01-10 @ 19:16:46
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback