Det är viktigt att inte bara rida.

Idag planerade jag mitt ridpass riktigt noggrannt under det att jag skrittade fram. Jag tänkte igenom vad jag ville få igenom och hur jag skulle göra det. Silver har varit ovanligt stel de senaste dagarna, så fokus idag var att få igenom böjningen.

När jag vet vad jag vill blir min ridning så mycket bättre och jag antar att de flestas ridning också blir bättre då. man måste vara tydlig för att hästen ska förstå vad du vill.  Jag jobbar honom metodiskt, istället för att bli irriterad på att det inte funkar, och efter ett tag brukar alla spänningar släppa. Det gjorde det idag.

Han blev så sjukt fin i munnen! Red i en lite lägre och längre form och jobbade med att få honom att bära sig trots ett lugnt tempo, något som han tyckte var otroligt jobbigt. men han blev så ambitiös, enorm framåtbjudning och han ville verkligen göra rätt. Tog fram lite travbommar och la dem på riktigt långt avstånd så att han skulle få stretcha ut ordentligt. Även detta gjorde han super, och sökte sig dessutom nedåt och framåt över dem.

Så glad över dagens ridpass, kändes som om jag fick igenom det jag ville :)


Kommentarer
Postat av: Jessica josefsson

va kul att de gick så bra :) planerar man innan så går de oftast mkt mkt bättre!

fin bild :)

2011-01-26 @ 18:39:13
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback