Hoppning på schemat :)

Idag hoppade jag tillsammans med ett par andra privatryttare i stallet. Vi byggde upp två serier och ett litet kryss på mitten att byta varv över. Jag provade att hoppa på det raka gummibettet för första gången ;) Jag höjde upp en oxer till ca 1m i slutet och skuttade över den :)

Silver var väldigt harmonisk idag. Jag tyckte att han var riktigt bra framme för skänkeln, vilket han inte varit den senaste tiden. Han fick verkligen tänka framåt idag, då alla serier var på hästavstånd, men det passade oss bra för han behöver öva på de stora galoppsprången! KUL tyckte han att det var, och jag också! :D


Haha hittade denna bild, studera den perfekta sitsen över hindret, och hur jäkla stilrent ekipage vi är, jag och Silver ;) det gäller att hjälpa hästen att hoppa mer uppåt, så om du lutar dig lite bakåt med kontakt med hästens mun hjälper du den att få en mycket bättre språngkurva. Ellehur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback