Dagens Andra ridpass :)

Efter ett ombyte hemma åkte jag ut till en kompis ponny. Hon är på skidsemester och jag har erbjudit mig att jogga och ta hand om honom lite. Idag fick det bli ridhuset eftersom att det redan var mörkt. Bungy är en ganska speciell ponny, inte den lätta sorten. Han har faktiskt riktigt stora gångarter och för att få med bakbenen krävs det otroligt mycket av ryttaren. Jag var helt slut efter 20 min :O

Jag försökte som du kanske förstår få med dedär himla bakbenen, och jobbade med att få honom att bjuda framåt mer när han väl kommit till eftergift. han tappar lätt takten och är man inte på honom saktar han av. En klurig ponny, för han är absolut inte seg.  Får se hur det går imorgon :)

Bild på Bungy^^,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback