Mina Magiska Borstar?

Jag föll för trycket och min egen nyfikenhet och införskaffade de omtalade "Magic Brushes" för några veckor sedan. Tänkte göra en liten utvärdering här på bloggen:

Borstarna fungerar väldigt bra som lerborttagare, det går mycket fortare än med de andra metoder jag tidigare använt. Borstarna känns väldigt vassa när man känner med fingrarna, men hästarna verkar inte störa sig alls av dem. Jag kunde utan problem borsta bort lera i ansiktet på min häst. De kan även rå på halvtorkad lera märkte jag idag, en glad överraskning!

Borstarna är helt av plast och lätta att göra rent och hålla efter. I paketet får du tre olika borstar, avsedda för tre olika ändamål, dessa ser och är dock exakt likadana, men till det långa priset som man faktiskt betalar för dem tycker jag att det inte är en nackdel. Jag använder och sliter ut en i taget, på så sätt har jag borstarna längre ;)

Jag är väldigt nöjd med mitt köp. Provade en vanlig piggborste först, men insåg hur kass den var och det var en sån skillnad när jag bytte till en av mina magiska borstar ;)



Jag tipsar absolut om dessa borstar för de som har hästar som tycker om leran lite för mycket! :D

Kommentarer
Postat av: Matilda

Det låter lovande, allt som tar bort leran på ett smidigt sätt är välkommet! Har funderat på att köpa "Magic Brushes" ett tag men har inte kommit till skott. Men ska iväg en sväng till Hööks imorgon så då får vi se om jag passar på att göra ett köp! :D

2011-12-26 @ 22:13:57
URL: http://mphotostory.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag älskar mina rosa MB!

Nu när Nelly fäller så brukar jag får riktigt skrubba med dom i pannan på henne = jätteskönt ;)

2011-12-27 @ 10:35:16
URL: http://majagoesirish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback