Foder och hagtider

Jag funderade lite på hur min häst faktiskt har det hemma hos sig. Hästar är ju gjorda för att vara ute, och för att äta lite helatiden. Paul och Silver är uppstallade på ett ganska stort stall, därför blir det tyvärr svårare att ha hästarna ute länge, och foder får de bara 3ggr om dagen. Om jag hade kunnat välja hade jag velat fodra minst 5 ggr om dagen, alternativt fri tillgång. Men detta är inte möjligt då stallägarna skulle behöva knalla runt till ett 50 tal hästar och ge dem mat i hagen. Det går ju inte? Därför tas de in vid tre för att få lunchfoder.

Nu har jag kommit på ett rätt bra sätt för att Paul ska få foder 4 ggr om dagen. Jag åker helt enkelt ut precis efter att de tagit in hästarna. Paul får ganska mycket hö, och han hinner äta knappt hälften innan jag kommer ut. Då tar jag ut honom ur boxen och pysslar, mockar, rider, 2 timmar senare in i boxen igen för att fortsätta käka. 

Mycket mer kan jag inte göra, jag är riktigt sugen på att flytta till ett mindre stall då och då, men samtidigt har jag väldigt goda träningsmöjligheter med en stor paddock, stort ridhus och skrittmaskin och många kunniga människor. Men fatta vad härligt det skulle vara att ha ett eget stall? ;)



Bjuder på en av mina favvoriter från bildarkivet!

Kommentarer
Postat av: Louise

Nej gud va söt, det är väl Melete? ♥ Din blogg är verkligen jättefin!



kram Louise!

2011-12-23 @ 11:41:59
URL: http://liveteenligtlouise.blogg.se/
Postat av: T

Åh va söt ;)



Har veckans häst+ryttare, på min blogg! Så anmäl gärna dej och din häst .



Kram Tilda

2011-12-26 @ 19:35:54
URL: http://ponnyyflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback