Imorgon..

.. Ska vi provrida hästen vi provred tidigare i veckan igen. Jag insåg när vi såg filmerna här hemma att vi var alderless för försiktiga. Ska man köpa hästan, då ska man prova den på RIKTIGT! Jag erkänner att min ridning var väldigt passiv och jag brydde mig helt enkelt för mycket om vad säljaren tyckte om mig.

Det krävs ett antal provridningar innan man utför en provridning där man verkligen vet vad man eftersöker. Annars älskar jag att rida, och vilken häst jag sitter på spelar ingen roll. Här gäller det dock att tänka objektivt, och på om jag vill rida denhäst hästen flera gånger i veckan, och om den utvecklar min ridning åt det håll jag vill. Hoppas på att känslan och ridningen är bättre imorgon :)


Kass bild från provridningen av Silver, förra ägaren som rider :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback