Frågor & Svar #10

Varför rider ni honom två gånger per dag? Någon speciell anledning?

Det är inte helt ovanligt att Silver får gå två pass en dag, dock handlar det om 1-2 dagar i veckan. Jag tycker att det är bra för hästen, då det är naturligt för dem att vara i ständig rörelse. Jag har även upplevt positiva sidor som att han blir mindre gallig, piggare och mer avslappnad samtidigt. Dessutom kan man ha i bakhuvudet att när du anmäler dig till två klasser på en tävling, då blir det ju två ridpass, och hur ofta är hästen inte matt andra klassen? Det gäller att förbereda dem.

Sedan kan man ta i beräkningen att de två pass jag pratar om är väldigt olika. Det kan vara uteritt + dressyr eller hoppning + tömkörning, ofta ett lite "lugnare" och ett hårdare pass helt enkelt.

Varför kallar ni honom Silver?

Min ponny heter Shazli, och många har funderat över hur det kunde sluta med ett smeknamn som Silver? Vi har också undrat, namnet fick vi nämligen med på köpet när vi köpte honom. Han har alltid blivit kallad för det och lyssnar till det. Varför det blev just Silver kan man diskutera men jag tror att det var för att han var grå när han var ung, det är den enklaste förklaringen. Shazli betyder förövrigt unik :)

  

Shazli till vänster på bilderna ;)

Kommentarer
Postat av: jessica

ååh va din blogg blitt fin!! :D!

du .. du har ju gjort en design för mej för längessen om du kommer ihåg? du har inte lust oh göra en ny till mej? skulle betyda så mke :)! för du e så himla duktig!

KRAM :D!

2011-08-11 @ 15:11:00
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: jessica

Hej igen! kan inte klicka in på din sån kategori där man kan beställa bloggdesign :S går lixom inte klicka på den men hur ska ja göra? för ja vill jätte gärna ha en design av dej :D!

2011-08-11 @ 19:13:04
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback