Fiina häst!

Det blev lite spontant ett ridpass nu på kvällen för mig och pollen. Frida red ett hopppass på honom imorse, men det fanns inte ett uns av trötthet i honom när jag red. Jag red på en åker som nyligen blivit gödslad och snart ska plöjas upp, det gäller att passa på. Jag hade inga ridkläder med mig, så jag hoppade upp barbacka och barfota. Han var helt otroligt fin! Bästa känslan på länge! Han gick i en trevlig och bärig form, och var dessutom ovanligt mjuk i sidorna. Jag blev förvånad av hur skön han var att sitta på, för kantigare rygg är svårt att hitta, han kom helt enkelt upp bra med ryggen.

Vi har även börjat stretcha honom efter lite hårdare ridpass, och jag tror att det är väldigt bra för honom, han har alltid varit åt det stelare hållet. Det roliga är att vi på endast tre dagar har upplevt att han kan strecha mer och dra ut musklerna än vad han kunde på första dagen.

Min syster fotade lite när jag red idag, tyvärr hade hon fel kamerain ställninge, men såfort jag får tillgång till min egna dator ska jag justera exponering och skärpa så gott jag kan :D


Kommentarer
Postat av: jessica

sv; ne precis!! och din e så himla vacker!! :O :)!

2011-08-02 @ 21:24:17
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

vilken fin bild!

2011-08-02 @ 23:32:59
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback