Bättre än någonsin!

Min häst har i veckorna som gått verkligen varit mer ridbar än någonsin! Har tränat två gånger för Ann och han tar enorma kliv framåt för varje träning! Det är helt sjukt och jag bara väntar på detdär klassiska bakslaget, men det kommer inte! Inte för att jag klagar ;-)
 
Hoppningen känns även den superbra! Så himla kul att han känns så stark efter all studshoppning och styrketräning jag sysslat med i vinter! Inget är roligare än att känna att träningen ger resultat :-D
 
Nu i fredags kändes han matt dock, som kola i musklerna, tror att han helt enkelt var trött i kroppen. Lägligt lyckades han få en smäll på höger bak och var svullen och varm i benet, han har vilat hela helgen och igår var han superfin i venet så jag joggade lite lätt. Han kändes mycket fräschare men jag tror att han, efter denna vecka ska få lite fler lugnare dagar. Imorgon väntar dock hoppträning, dressyrträning på torsdag och Pay and jump på Söndag! 
 
Mycket att se fram emot!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback