Han fortsätter att överraska!

Hade tänkt rida ut en längre runda på min älskling idag men när jag hämtade honom i hagen så upptäckte jag att hans mungipa som blev nypt av ett dåligt bett för någon vecka sedan såg lite sämre ut. Han verkar ha blivit extra känslig i huden däromkring? 
 
Funderade på att låta honom vila men gjorde en chansing och satte på hackamore och gav mig ut på dendär efterlängtade långturen iallafall. Tur var väl det! Han överraskade med att i princip slå alla rekord vad det gäller ridbarhet ute i skogen! Jag fattar ärligt talat ingenting? Senast jag red med hacket var han superstark och jag hade inte ett skit att säga till om? Speciell häst dethär!
 
Den fina känslan höll i sig hela turen, märktes dock ganska tydligt hur oliksidig han är för han ville gärna skjuta rumpan åt höger i högergaloppen, något jag antagligen lyckas korrigera bättre med bett i munnen för så tydligt som det var idag har det aldrig varit! Måste fortsätta jobba med att få honom att driva jämnt! 
 
I och med att det kändes så bra vill jag gärna prova att hoppa med hacket igen, men å andra sidan gjorde jag det i vintras och då fungerade det inte alls. Men vem vet, han kanske har mognat lite? ;-)
 
 
 Det verkar vara vinter på ingång också! I natt var det första frostnatten på länge! Dags att ta på sig vintermössan igen 
;-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback