Galoppera på töm

Egentligen hade jag planerat in en vilodag för Paul idag men han var helt hysterisk när han stod uppbunden så jag bestämde mig för att rasta av lite av den energin.
 
Senast jag tömkörde gick det käpprätt åt helvete, Paul var så uppstressad och det kändes som om vi tog tio steg bakåt ungefär. Så idag var jag supernoggran med mina hjälper och höll mig mest på volten där han känns tryggast.
 
Däremot provade jag lite nytt. Har tidigare inte galopperat honom på töm mer än något varv på volten då han bara varit spänd och försökt springa ifrån mig. Därför har jag bara fattat galoppen och brutit av, inte gjort någon stor grej av det liksom. Men idag galopperade han så pass avspänt att jag faktiskt försökte jobba honom lite. Han var jätteduktig! Till en början bröt han av men när jag fortsatte att driva blev bjudningen bättre. I vänster galopp galopperade han riktigt fint mot slutet! Härligt :-D
 
 
Jag har även fått kontakt med hans uppfödare i tyskland! Ska berätta lite mer om det sedan, men ovan ser ni hans pappa, Paulaner (e. Pinoccio - Pilot).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback