Hästar och trafik

Det varrierar mellan de olika bilisterna jag stöter på varje gång jag är ute och rider i skogen, vissa har inget hästvett alls och det är både otäckt och irriterande för mig som ryttare. Paul är tur som är väldigt trafiksäker, inte nes den stora farliga skolbussen bekommer honom nämnvärt. Men detta inlägg är inte tillägnat de idioter till bilförare där ute utan tvärtom!
 
Idag mötte vi en skåpbil körd av ett äldre par och när de fick syn på oss saktade de ned, stannade, och stängde av motorn. Paul och jag lunkade förbi och de väntade på att jag skulle ha tillryggalagt ett säkert avstånd innan bilen startades upp igen. Jag säger bara WOW! Tänk om alla kunde bete sig så i trafiken? Jag själv har nog ett och annat att lära!
 
Har ni läsare varit med om någon händelse i trafiken? Negativ som positiv?
 
Mitt vrålåk ;)
 

Kommentarer
Postat av: Sophia

Man blir alltid lika imponerad när man stöter på såna människor! :) Där mitt stall ligger kan jag säga att det varierar vääldigt mycket hur bilisterna beter sig..

2013-05-03 @ 07:21:55
URL: http://sophiakarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback