Roliga dagar i stallet

Ibland är det extra kul med hästar! Dagarna som varit har verkligen bjudit på många överraskningar!
 
Igår red jag Silver i paddocken, han har tagit det lugnt ett tag då syrran inte tyckt att han kännts helt hundra. Jag red inte länge men han var gudomligt fin, dock lite svag i galoppen. Jag fick verkligen vara på honom med benen. Avslutade med att ta ett lågt plank. I anridningen mot planket stod han emot massor trots sin höjd på 30cm. Jag höll om honom med skänkeln och hade ett stöd i handen och då hoppade han, om än tvekande. Efter det överöste jag honom med beröm, något som triggade igång en bockserie och när vi kom till staketet fortsatte jag rakt fram, över det!! Vilken syn!
 
Efter det var han som förbytt, hoppade två gånger till men det blev rodeo båda gångerna. Haha han är för rolig lilla ponnyn <3
 
Paul löshoppades serier och han var även han lite crazy! Det gick bara fortare och fortare ju längre vi höll på. Ska lägga upp film sedan så ni får se. Han hoppade inte direkt bra men meningen är att han ska stärkas så höjden blev max 1m och då anstränger han sig inte direkt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback