På små moln

Åh jag vet inte om Paul läste mitt blogginlägg igår, för dagens ridpass var riktigt lyckat!

Började med att rida fram ute i skogen i skritt och trav, och gick sedan in på stora gräsbanan där jag byggt fram lite roliga övningar, galoppbommar bland annat. Började jobba honom i skritt med halter, skänkelvikningar och igångsättningar, en fortsättning på det jag började med igår. 
 
Travade sedan över bommar och försökte få en så elastisk och bärig trav jag bara kunde. Han är något svag i traven då jag inte arbetar så mycket med den, men han var ändå riktigt härlig att rida. hade både korta och långa travbommar för att få honom att både samla och länga sig. 
 
Galopperade sedan över 8 st galoppbomar på ena långsidan, i båda varven. Han hade faktiskt en riktigt härlig galopp, rund och energisk, över dem. Satte sedan ihop allt till en liten bana och försökte vara noggran med att göra avbrott såfort P inte var mellan hand ock skänkel. Väldigt duktig var han! Skummade till och med på halsen, han bar sig verkligen otroligt bra! Håll på att smälla av när han i vänster galopp gjorde en otroligt härlig samlad galopp. han har verkligen gjort framsteg min lilla kille <3
 
Fokus till nästa ridpass är att fortsätta vara konsekvent. Det ska vara obehagligt för honom att rycka och dra i tygeln, och han ska inte få fuska utan jag måste se till att helatiden korrigera honom.
 
 
Mysbild <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback