Tävlingsdebuten!

Vilken fantastisk dag detta har varit, solen har värmt på riktigt bra, var så härligt! Paul har dessutom skött sig sueprbra, både i lastning, hantering och på banan :)

Resultat;
1m A:0/A:0 - 1 fel (tidsfel)
1m A:0/A:0 - 4 fel ( rivning)

I första klassen var det en ganska speciell bana, bara ett frisående hinder, annars linjer. Paul kändes fin på framhoppningen och hoppade väl och med maginal på oxrarna. Var i lite och tassade på något räcke, men turen låg på min sida och vi kom i mål på ett tidsfel. Kändes lite tråkigt, men det berodde på att jag tog en överdrivet lång väg till sista linjen. Är ändå jättenöjd med vår prestation!

I andra klassen var framhoppningen helt magisk! Han hoppade verkligen jättebra på oxern och jag fick en toppenbra känsla inför rundan. Här hade jag bestämt mig för att inte få tidsfel, så försökte ta något tajtare svängar. Tyvärr blev det lite tjafsigt och oroligt när vi var påväg mot hinder nr 3 och jag han inte mjukna i handen och vi fick ett tråkigt frambenspet. Resten av banan klarade han felfritt och inom maxtiden.

Det har varit jag som dragit på oss de fel vi fick. Det var två år sedan jag tävlade hoppning och jag tar inte alltid de bästa besluten för att hästen ska klara hindret felfritt. Men jag lever på känslan från framhoppningen och faktiskt var mina tävlingsnerver inte alls så dåliga som jag befarat! Kunde till och med andas under hela ritten, 1m kändes förresten hur enkelt som helst! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback