Polish Polish

Jag är inte den som lägger ned direkt mycket tid på att städa och hålla ordning omkring mig. Men när jag är på städhumör kan jag hålla på i timmar! Idag blev det en rejäl putsning av i princip alla mina läderprodukter jag har i miitt skåp i stallet! Det tog sin tid då jag först gjorde rent allt med tvål för att sedan fetta in dem. Paul fick gå i en större hage under tiden, jag tycker att det är så synd att han bara får gå ute till tre, mockade och fixade iordning allt innan det var hans tur att putsas.

Gav honom en riktig omgång med ryktborsten, han njöt till en början, men blev lite rastlös efter ett tag. Gick sedan och betade honom i ca 10 min, för att sedan träna lite ledövningar. När han är riktigt fokucerad så blir han otroligt lydig! Stannar när jag stannar och jag behöver aldrig använda grimskaftet när jag vill att han ska gå framåt eller stanna. Däremot var det en svår sak att få honom att trava brevid mig. Han bara trippade och spände sig, fattade inte alls vad jag ville, haha. När han sedan fattade grejjen blev det massor av beröm och ett par repetitioner. Tror att det är väldigt nyttigt att träna lite allmän uppfostran också!

När jag kom hem fick även bilen sig en omgång med slang och svamp.



Suddig mobilbild på en nyputsad kuse :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback