Bareback!!

Åh vad glad jag är! Idag red jag barbacka på min häst! För er som inte hängt med så länge bröt jag benet i höstas då jag ramlade av Paul när jag skulle rida barbacka. Han fick verkligen panik den gången. Idag började Amanda med att vara "testryttare". Vi hängde lite på honom och ledde honom i skritt med ryttaren på innan det blev lite mer vanlig ridning. Sjukt spänd var han i början, blev nästan en ny gångart i traven för att han var så spänd. Han slappnade av allt eftersom och tillslut vågade han släppa ned ryttaren lite och kunde trava och galoppera normalt. Några gånger till så är det inga problem att rida denna häst utan sadel! :)

Han har även blivit bästis med Amandas Silver Bullet. De är så söta när de står och kliar varandra och de möter varandra i hagen när man varit och ridit en av dem. Så kul att Paul fått en kompis! :D


Favoritbilden på Silver Bullet(Kulan)! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback