Dagens Paul

Åh idag var Paul verkligen en dröm att rida! Redan från första steget var han otroligt mjuk och positiv. Red med gramanen och hans favorit, raka tränsbettet idag. Han har ju haft en period med lite mycket åsikter och igår betslade jag faktiskt upp honom till ett tredelat babypelham. Det blev ju tyvärr inte bättre av det, men idag var han som sagt super. Nästa gång behöver jag bara sätta på gramanen när han har en sådan här period.

Red tillsammans med Frida och Silver idag, hur härligt som helst! Behövde knappt gramanen, men när han ville hitta på konstigheter och slippa jobba var det bara att använda den för att få honom att ge med sig lite. Massor av klapp och beröm fick han! Efter ett tag blev han härligt energisk och tog mina hjälper jättebra! I slutet av ridturen började det hagla, något som Paul inte alls gillade, han blev skiträdd och spänd så vi skyndade oss hem.

Imorgon blir det vilodag då jag upptäckte att han var otroligt öm uppe vid manken, vet inte vad som har hänt. Han verkade inte störas av det i ridningen, men jag vill vara på den säkra sidan så vi tar det lugnt de kommande dagarna. Kan vara något som hänt i hagen, han ville i alla fall inte bli borstad på just det området. Om han är fortsatt öm nu några dagar framåt måste jag nog åka till en kiropraktor med honom. Får vänta och se..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback