Fina hästen <3

Paul utvecklas verkligeb helatiden, varje ridpass känns det som om vi lär oss något nytt. Försökte rida konsekvent idag, jag blir lätt lite otydlig vilket inte alltid funkar när man har en något orutinerad häst. Galoppen jobbade jag mest med att känna trampet från bakbenen, red relativt samlat. Provade även att korta och länga traven, något som han gjorde med god bjudning och elasticitet men hade samtidigt lätt för att korta ihop honom igen. När vi kom hem hoppadd vi några språng på bana. Hoppade ju igår och då utmanade vi oss själva både höjd och breddmässigt så jag ville bara hoppa ett par låga språng och känna att det är enkelt, både för min och hans skull. Han hoppade fint, något spänd i början men det försvann fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback