Onda ögon?



Min kompis brukar alltid säga att Paul har lite onda ögon, det är mycket vitt som syns. Det ger visserligen ett litet stressat och otryggt intryck för många, men jag upplever honom som en väldigt gó häst. Han kommer fram i hagen, är hur snäll som helst att hantera, lasta spola, njae jag vet inte om man ska förlita sig på yttre fakta. Han blir såklart stressad ibland, han har ju ganska mycket hett blod i sig, men jag känner mig helt trygg med honom även i dessasituationer.  Det finns ju öven prat om att en viss nosryggsform ska ge en häst en viss personlighet, att ett fuxsto ska vara mer besvärligt än ett sto med en annan färg, tror du att det stämmer?

Kommentarer
Postat av: Linda

Sånt tror inte jag på. Ston blir igenkända genom sitt humör och temperament, sen spelar det ingen roll om det är en fux eller skimmel. Jag hade en åring för ett tag sen (hon är 2 nu) som var fux. Trots att det var ett sto, fux och dessutom så ung så var hon läskigt snäll. Jag tror mycket på att det har med individen själv att göra och hur man som ägare hanterar/uppfostrar hästen. Det här med ögonvitan tror jag bara är medfött :)

2012-01-08 @ 00:29:51
URL: http://liindaek.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Jag har aldrig varit med om att "fördomarna" stämmer. Som det där med virvlar i pannan = galen häst sov. Min häst har också små ögon och vitan syns lätt men han är världens snällaste häst. :)

2012-01-08 @ 09:35:33
URL: http://jeeanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback