Duktig Polle

Idag blev det ett kvällspass i ridhuset med lite lydnadshoppning. paul var galet pigg, men känder otroligt härlig i galoppen, en sådan härlig energi utan att bli springig. Hoppningen var det däremot lite si och så med. Vi hade ställt up tre sockerbitshinder med jämna(?) avstånd och Paul bara drog som en galning såfort jag styrde upp på linjen, haha. Det var absolut inte okej!

Tillslut efter lite tjafs och korrigeringar kunde jag lägga in fler galoppsprång än planerat. Det saknas ju tyvärr lite i ridbarhet när det gäller Paul, men han kompenserar det med en härlig bjudning och en super inställning till hinder. Jag hade även slängt upp ett högt kryss mitt i ridhuset och där var känslan tipptopp. Han var i en såda balans att jag det sista galoppsprånget kunde mjukna lite utan att han kastade sig framåt.

Trots strulet är jag mkt nöjd med dagens Ridpass! Nu blir det sängen för mig! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback