Dagen igår

Hann aldrig in på bloggen för att berätta om dagen igår, så jag gör det nu istället. Förutom att rida följde jag med min vän Amanda till Årsta Runsten där det arrangerades en Pay and Jump. Fyra hästar hade vi med oss så det blev lite stressigt, men det var kul att se hur kul hästarna tyckte att det var att få komma ut och hoppa igen. Jag funderar på att anmäla mig och Paul till en Pay and Jump i slutet av månaden, det vore ju jättekul och mycket lärorikt för oss båda!

Igår red jag lite i ridhuset, jag kände att han behövde galoppera bort lite energi, och herregud vad han var pigg, skitjobbig att rida. Jag försökte först ta vara på energin till något gott, men gav upp och stod i lätt sits och bara galopperade tills han rastat av det värsta. Sedan tog vi en skritttur i skogen som avslutning. Det var faktiskt riktigt mysigt, även om han försökte vända hem några gånger den filuren.



Fint väder var det också, Paul riktigt lyser i solen ;) hihi

Kommentarer
Postat av: Elin

Nej fick sälja min första storhäst pga hennes psyke, blev farliga situationer under ryttare. Men nu känner jag mig redo att lägga det bakom mig och köpa ny häst! :)

2012-01-07 @ 12:54:14
URL: http://ryttargladje.blogg.se/
Postat av: Maja

GULDHÄST! ;)



S; Jo det är ju ett alternativ, men med hennes taniga hals lär det se helt sjukt ut med stora knoppar... Men kaaanske kan man få det så sjukt, att det blir snyggt? Hummm....

2012-01-07 @ 18:23:03
URL: http://majagoesirish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback