Lyckad träning!

Jag är mkt nöjd med min träning för Madde idag. Det är så kul att vara igång med träningar igen och vi får se hur det blir, men jag kommer nog ta hjälp av henne fler gånger i vår!

Om jag tyckte att Paul var lerig igår hade jag ingen aning om vad jag hade väntande idag. Hela manen luggen och ansiktet, LERA! Åh vad min häst älskar lera! Det tog sån lång tid att få rent att jag inte hann göra rent ordentligt. Tog bara bort det värsta där sadel och träns skulle vara. Jag var lite sent ute inför träningen och jag ville ha skrittat fram lite innan.

Vi jobbade med Pauls två största svårigheter just nu. Att vänta in sin ryttare, och att ställa och böja sid genom kroppen. Jobbade med detta och min innserskänkel som gärna ville åka bak och allt eftersom blev takten och balansen mycket bättre! Han var väldigt duktig i galoppen, även om han bitvis protsetserade lite. Galoppfattningarna i höger blev ockcå lättare i och med att han började forma sig efter innerskänkeln.

Jätteduktig och nöjd polle som skrittade av 30 min senare. Perfekt för oss att rida en såpass kort träning, varken jag eller han hade orkat så mycket mer och risken är att det gör mer skada än nytta.



Eftersom att jag ännu inte har så många bilder på mig och pollen får Madde och Rangun pryda bloggen. Hon har även en egen blogg: holmqviststuteri.blogg.se , mycket läsvärd!

Kommentarer
Postat av: Madde

Kul att ni gillade passet!! :)

2011-12-27 @ 21:29:30
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Hej! Jag har själv funderat på att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2012-01-12 @ 22:43:06
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback