Dagens Ridpass x2

Jag skriver ett snabbt inlägg om dagen, maten står på spisen och jag vill inte bränna den.

Idag var det ännu en såndär fantastisk vinterdag. Två minus, sol och underbar luft att andas. Min syster har bett mig att motionera Silverponnyn då hon inte hinner komma ut i skogen innan det blir mörkt. Han har kännts lite deppig de senaste dagarna, så en uteritt var vad jag erbjöd honom idag.

Jag red med hackamore och höll mig mest till skritt, men när vi kom till en äng tog jag en riktig busgalopp. Efter den var det halvt omöjligt att skritta, Silver taktade helatiden och jag studsade runt i sadeln och skrattade åt hur otroligt gullig han var <3 Jag har verkligen saknat att rida den lilla filuren ;)

Paul och jag klättrade en hel del idag. Det märktes att han var trött ifrån gårdagens hårda pass, för han skötte sig utmärkt. Han blev mer och mer avslappnad under hela ridturen, skönt att veta att han kan spänna av, han har ju så otroligt mycket energi! Dessutom är jag extra nöjd med att han har insett att dikena inte är något att oroa sig över. Förra gången tog det 20 min och massor av bråk. Idag sög han tag i dem och tog ett litet skutt över. Vilken skillnad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback