Provat Hackamore

 
Jag har lite problem med att Paul blir väldigt rörig med huvudet när han hoppas. Har provat med martingal, men han känner sig bara instängd, så idag provade jag att rida på bettlöst, med blandat resultat.
 
Känslan på Hacket var ändå bra, han var lätt i handen och lätt att reglera till hinder, men efter de hinder som hoppades mot den öppna delen av ridhuset gick det för fort och jag kunde knappt svänga. Jag får helt enkelt fortsätta rida med bett med andra ord! För han var precis likadan som vanligt, med skillnaden att det var ännu svårare att styra. Detta är en fråga om olydnad som jag inte alls tagit tag i. Måste bli ändring i framtiden!
 
Min syster var snäll och filmade, det är inte mycket att se, ser förjävligt ut faktiskt. Men nyttigt för mig att se hur jag rider. Måste verkligen försöka komma upp med överlivet och bli mer stilla. Något att tänka på i fortsättningen!
 
 
Lägger upp filmen lite senare :)
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Pröva ett sånt kombinationsbett som Mynta gick på. Eftersom han gärna höjer nacken och sänker ryggen och spänner sig istället för att ta igenom förhållningarna tror jag det kan fungera bra. Blir ett tryck över nosen, som med hackamore, som hjälper till att sänka nacken. Men man kan ändå rida hästen fram till bettet (vilket inte alltid funkar på ett hackamore). Kram

2013-03-06 @ 07:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback