Det går framåt!

Kan med säkerhet säga att Paul aldrig varit så fin som han är nu! Sadlarna och min egen ridning och uppläggning av träningen har gjort honom till en "riktig" häst! Har haft otroligt givande träningar i det senaste, det är så motiverande! 

Idag dressyrtränade vi för Ann och hon såg en stor skillnad på galoppen, verkligen jättekul då vi jobbat mycket med den sista månaden. Han är dock fortfarande mycket svagare i högergaloppen så det är bara att jobba vidare! Annars måste jag få ett jämnare stöd på båda tyglarna, samt få handen mer framför mig! Det blir lätt att jag sitter och bromsar då Paul är väldigt energisk vilket inte direkt kallas ridning.

Traven behöver jobbas med såklart, blir inte alls mycket av den sorten då jag mest hoppar med honom, fokus på galoppen med andra ord. Det är en dålig ursäkt men tyvärr sanningen. Han är en riktigt fin häst även ur dressyrvinkeln så jag ska ge det något ridpass i veckan iaf. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback