Dissikering av träns och bett

Nu har pyssel-Erika varit igång igen! Har velat prova rida med ett tvådelat mässingsbett på Paul, men istället för att köpa ett tog jag Silvers gamla pessoabett och sågade bort de övriga ringarba. Efter lite putsande med filar och sandpapper har jag nu precis vad jag önskar!
 
Det har blivit lite mode att ha träns utan käkrem och jag har varit jättesugen på ett sådant! Men då tog jag ett träns som hängt i förrådet ett år då det var lite stort och framförallt inteså snyggt. Jag har delat nackstycket på två, tagit den ena delen och gjort ett pannband som jag sedan dekorerat med knappnålar/häftstift. Sedan tog jag bort paddingen på det gamla pannbandet och sydde fast det på det nya smalare nackstycket. Kan du se det framför dig?
 

Ska fota imorgon när det ska invigas! Nyfikna? Såhär ser originaltränset ut iaf! ;-)
 
 

Kommentarer
Postat av: JennyM

Sv: Haha du är väl go ;) Ja men det är bra, lite dressyrnörd måste man vara ;)

2013-08-31 @ 03:27:01
URL: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback