Kärlek till pollen Paul

Åh han var så sjukt rolig att rida idag! Hade egentligen inte tänkt rida överhuvudtaget, men han var inte alls öm vid manken så jag la en fårskinnspadd under sadeln och red ett mycket kort pass i paddocken.

Värmde upp väldigt kravlöst, blev nästan på långa tyglar, något som konstigt nog verkade fungera då han var superfin hela passet. När jag sedan tog tyglarna kunde jag kräva lite samling utan att han blev hög och spänd i nacken. Dagens huvudövning var enkla byten, något jag tycker är otroligt nyttigt och stärkande för en häst som Paul, dessutom är de ju lite förberedande inför att lära honom att byta galopp. Han var väldigt lydig, hade dock lite svårt för att sakta av från galopp till skritt - det blev travsteg imellan, men han är nog inte tillräckligt stark för att klara att göra det i balans ännu. Galoppfattningarna var super och han var otroligt positiv och ambitiös. Avslutade när det kändes som bäst och han fick massor av klapp och beröm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback