Studsande

Det var så härligt att rida idag! Paul fick vila igår då jag mådde för dåligt för att kunna rida, men idag känner jag mig mycket bättre så jag byggde fram lite styrketräning i och med en 5 studs. Paul har inte hoppat så jättemycket studs tidigare så det var faktiskt ganska lagom antal hinder i studsen.

Han var otroligt framåt och positiv när jag värmde upp, ambitiös och uppmärksam. Precis som jag vill att han ska vara! Kunde enkelt varriera galoppen utan något tjafs, travade även lite bommar på volt och travhoppade ett hinder vilket han gjorde superfint. I studsen visste han precis vad som skulle göras, och han gjorde det bra tills han blev lite matt, då började han riva lite. Höjde då upp två av studshindrerna lite för att avsluta och efter det var han superduktig! Hoppade väldigt försiktigt! Han behöver träna upp lite kvickhet, och idag tog vi nog ett steg framåt. Hade tänkt filma, men tyvärr regnade det lite för mycket för att kameran skulle kunna vara ute. Får bli en annan gång!



Nöjd polle travar iväg till kompisarna efter ridpasset, bild från idag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback