Vilodag idag.

Igår var det verkligen helt värdelöst att rida! Hade planerat att skritta ut en sväng, men fick möjlighet att provrida en sadel jag är intresserad av att köpa så istället blev det ett kortare pass i ridhuset. När vi kom dit var vi de enda där, för att sedan poppa in 6st andra hästar. Två stycken som blev ledda dessutom. Dessutom var det lite si och så med att följa ridhusreglerna. Jag personligen kan inte alls koncentrera mig när det blir såhär trångt, samtidigt som jag måste träna på det då framridningar och framhoppningar inte alltid är direkt roliga. Summa summarum var jag okoncentrerad, hästen trött och det blev inte så mycket utav passet.

Idag fick skitgrisen vila. Passade på att köra lite lydnad från marken istället, främst att stå stilla. Han förstod mina korrigeringar ganska bra, även om han blir så otroligt uttråkad, haha



Imorgon blir det skogen för oss två! KUL! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback