Markarbetet som blev dressyr.

Haha jag har aldirg koll på saker och ting, hade verkligen sett fram emot att jobba med bommar. Men nu såhär efteråt behövde vi verkligen ett dressyrpass. Idag blev det skolorna igen, har blivit mycket arbete med det sista tiden, men det är så otroligt nyttigt för både Silver och för mig och min kroppskontroll.

Silver var ganska jobbig idag. I början var han ganska fin, tills han när vi skulle börja galoppjobba släppte bettet och sprang på som en galning. Det var nära att jag tappade tålamodet och slet tag i den stackars hästen, men jag lyckades slappna av och acceptera att han behövde lite tid på sig. Efter lite paus blev det mycket bättre, och vi satte igång det verkliga arbetet. Silver blev finare och finare under hela passet, och efter en tydlig, men för ovanlighetens skull rätt gjord korrigering från mig blev han mycket mycket bättre! :D

Detta pass behövdes :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback