Hårdträning

Jag fick verkligen jobba med sitsen igår när vi tränade för Ann! Jag satt så pass dåligt att mina stigbyglar rök.. Fick den härliga utmaningen att rida utan minst en gång i veckan! Kommer ju avlida när jag försöker sitta längre stunder i Pauls trav. När den kommer till sin rätt rör han sig så mycket att det ärligt talat är lite galet. Själv måste jag dock våga rida i den traven och inte tjuvbromsa bara för att få lättare att sitta ;-)
 
Paul kändes lite motvillig till en början, jag kände mig uppgiven då inget jag gjorde hjälpte. Men när jag släppte stigbyglarna gjorde min nya sits allt så mycket lättare! Huvudträningen idag gick ut på sidvärts från långsidorna. Paul är inte riktigt invigd i dessa ännu men han har ändå fatt grejjen. Undan för vänster flyttar han väldigt lätt men det rinner lätt iväg och han totalt ignorerar mina ytterhjälper. Vi flyttade honom då i skritt och i hack och sicksack för att han skulle vänta, finns så mycket att jobba med! För höger är det mer motvilligt men han gör det stadigare och korsar sig bättre i bak.
 
Det är kul att få göraa lite mer avancerade rörelser, Paul är verkligen jättekänslig så de mesta problem vi stöter på sitter i mig och min sits. Trötta var vi båda två när vi efter 45 min träning gav lång tygel och avslutade! :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback