Tävling; KM i hoppning

Inledde med att starta Silver i förklassen, hoppade endast 70 cm och det kändes ju så löjligt lågt men Silver har lite problem med självförtroendet och glädjen i hoppningen och då var det ganska självklart val. På framhoppningen var jag extremt nog med att han skulle bjuda ordentligt framåt, körde kraftiga galoppökningar på långsidorna, något som verkligen fick igång honom. 
 
Inne på banan visade jag alla hinder och försökte bara göra allt så enkelt som möjligt. Det gick dock lite väl fort då ponnyn bara blev piggare och piggare ju fler hinder vi hoppade. Fick tyvärr ett stopp på hinder nummer två som endast var mitt fel då vi kom lite stort ovh jag försökte trycka av honom. Väldigt klantigt av mig men jag tog om det och då hoppade han resten felfritt, inklusive läskiga regnbågshinder, maskroshinder och plank. Riktigt nöjd med honom!
 
Paul tyckte det var såå kul att hoppa idag! Är dock riktigt missnöjd med vår runda då jag inte hade mycket kontroll och min sits var bara katastrof. Paul tjafsade mycket och ville köra sitt eget race, känslan var verkligen dålig. Men vi kom ändå i mål med 0 fel i båda faserna, han är ju så försiktig min kille! På det slutade vi på en 3:e plac, det var stilbedömning och ja vi kunde inte riktigt matcha motståndet ;)
 
Det blir lydnad för hela slanten fram tills nästa tävling som blir vår första inomhus, Ågesta ska vi till! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback