Trying new things

Hade tänkt jobba med bommar idag, men tyvärr var allt undanplockat efter klubbens dressyrtävlingar så det blev ett kort dressyrpass istället. Värmde upp med mycket övergångar och tempoväxlingar, det gamla vanliga. I galoppen ville han göra sig lite väl lång, men övade fattningar från skritt och det blev bara bättre och bättre!
 
Ridpassets utmaning blev sidvärtsförflyttningar, något som inte på lång väg är befäst hos Paul. Har endast flyttat honom för skänkeln på detta sätt ute i skogen, men det känns son om det är dags för ett kliv framåt nu. Han gick fint undan för vänster skänkel, men vi hade svårare undan höger. Tog då fram dressyrspöet för att använda det som hjälp, det som hände sedan var inget jag hade tänkt på innan.
 
Han har alltid varit lite bakskygg, men såfort jag höll i spöet var det flykt som gällde. Som tur var hann jag reagera och kunde hålla balansen och få honom att sansa sig. Skrittade med spöet tills han slappnade av och sedan la jag det ifrån mig igen. Detta är något som han måste vänja sig med, även om jag rider med detta hjälpmedel exremt sällan.
 
En riktigt fin känsla passet igenom var det, jättenöjd med att jag höll mig lugn också!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback