Team CAF

Har precis kollat på Svt's dokumentärprogram "Plus" där man undersökte fall med försäljning av skadade hästar ifrån hästförsäljaren Camilla Anderson Füller. Veterinären Nils Roneus var en av dem som hade besiktigat dessa hästar ua trots röntgenförändringar och dyl. 
 
Man blir ju förskräckt över hur en veterinär kan utelämna så viktiga uppgifter. Jag blir ännu mer skärrad när jag inser att både Paul och Silver blivit besiktigade av just honom. Paul köpte jag dessutom på Team Caf. Herregud vilken röra! Rent instinktivt funderar jag på hur besiktningarna gick till. Nils var väldigt effektiv och snabb då Paul och Silver besiktigades. Paul hade till exempel på böjt spår ett "taktfel" eller vad man ska säga. Enligt Nils var det inget som jag skulle oroa mig för, utan det skulle försvinna med träning och styrka. Vilket det också har gjort!
 
Jag är väldigt nöjd med mitt köp av häst. Paul är precis den typ av häst som jag var ute efter, men om jag hade vetat om detta innan hade dock köpet inte varit lika självklart.
 
I programmet är det bara en sida som uppvisas och man kan ju diskutera hurvida all information verkligen stämmer. Det är svårt att bedömma denna härva och det är otroligt tråkigt hur det verkar har gått till i vissa fall. Allt jag vet är att Paul och Silver är två friska och glada hästar och att jag antingen har haft tur eller så har allt faktiskt gått rätt till.
 
Från besiktningen av Silver, den första egna hästen.

Kommentarer
Postat av: JennyM

Jag såg detta också, har dock hört en hel del om denna hästhandlare innan som inte varit sådär jättebra. Men jag tror faktiskt att det beror lite på att hon säljer många hästar, sedan är hon uppenbarligen ingen att lita på. Inte veterinären heller, men har du inte haft något problem så tror inte jag det är någon fara, finns säker en hel del som faktiskt också är nöjda :)

Haha ja, träning är den bästa smärtlindringen om man bara lär sig hur man ska träna rätt och lagom framförallt ;)

Det blir nog bra så småningom tror jag :)

2013-03-15 @ 20:32:06
URL: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback