Samla hästen till hindret!

Gårdagens träning tillhörde knappast de bättre av den vi deltagit i men det kan ju inte alltid gå bra. Man lär sig så mycket mer när man stöter på problem och lyckas ta sig igenom dem. Paul var iallafall jätteduktig, bara piloten som fick lite hjärnsläpp.
 
En av uppvärmningsövningarna var galoppfattningar och byten snett igenom. Paul kan ju inte byta i språnget så jag höll mig till enkla byten, svårt nog det också. Sedan hoopade vi några fristående hinder och en lägre bana innan vi avslutade på valfri höjd.
 
Om man bortser från ett par komunikationsmissar i bytena kändes det ändå bra på uppvärmingen. Ted tyckte dock att jag red lite i undertempo, en kommentar som jag tog med mig till banan, men på helt fel sätt. Jag red i en allderless för stor galopp runt banan och vi avbröt och tog oss ett snack då jag inte hittade de distanser som jag ville ha det tempot. 
 
Jag måste samla honom till hindret, för när jag gjorde det funkade banan helt klockrent. När jag kommit förbi spärren att samla hästen mot ett högre hinder, det känns lite konstigt att göra det, så förstod jag ju precis vad han menade. För att hästen ska kunna hoppa behöver den komma ihop sig till en fyrtaktig galopp. Man har ju aldrig sett en världsryttare rida iväg sina hästar några galoppsprång före hindret? Tänk att det ska vara så svårt?!
 
Fyrkombination hoppade vi också, det ni! ;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback