Progress

Dagens hoppning är jag väldigt nöjd med. Hade ganska enkla och inbjudande hinder och fick faktiskt ett par fina språng, men viktigast av allt, en bra känsla! Hinderhöjden låg på 110cm när jag hoppade sista banan. 
 
Hade svårt i början att hoppa ett naturfärgat räcke. Paul backade inte av alls, det kändes nästan som om han inte såg hindret, konstig känsla. Jag gav upp mina försök att rädda honom för att han skulle hoppa det felfritt och la honom istället nära och fick ett nedslag. Språnget efter det var av en helt annan kvalite och han backade av och gjorde plats till hindret. Nedslag är verkligen inget misslyckande, hästarna får tänka och utveckla sitt språng för att inte riva nästa gång.
 
Ett av sprången på kryssoxern var helt magiskt, kom lite utifrån och han pangade till med ett kanonsprång. Fantastisk känsla och massor av beröm ;-)
 
Tycker ni inte att det ser inbjudande ut? Älskar kryssoxrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback