Trötta men nöjda!

Dagens lilla träningspass på Silver blev verkligen som en lyckokaka för mig! Åh vad jag saknar att rida denna ponny! Tränade som sagt över lite cavaletti och småhinder, övningen finns att se här. Inget jätteavancerat men man kan göra många varianter.
 
Var noga med redan från första skrittsteget att Silver skulle svara framåt, det är svårt att riktigt få med sig denna häst hela vägen och man fastnar lätt i ett lägre tempo än vad som är önskvärt. Travade först över cavalettisarna i båda varven och la sedan till kryssen och sockerbitshindret. Gjorde allt till en liten bana och hoppade den tills jag fick en bra känsla. Silver var verkligen med på noterna och jag gjorde i slutet ett par omhoppningssvängar och det var så kul för han taggade till och vände runt bakdelen och hoppade super!
 
 
 
Buseponnyn och jag körde lite race också i slutet, han blir så stolt över sig själv när matte överöser honom med beröm! ;)

Kommentarer
Postat av: JennyM

Jag tänkte faktiskt ta lite nya bilder till det isåfall, men du får hemskt gärna hjälpa mig efter det, om du vill? :)

2013-01-26 @ 00:23:43
URL: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback