Tedträningen

Är väldigt nöjd med träningen igår! Paul var lite överenergisk, och blev faktiskt stark i handen ibland men förutom det tyckte jag att vi löste alla övningar utifrån bästa förmåga. En av uppvärmningsövningarna var dock en riktig utmaning! Gjorde en snabb skiss:
 
Dessa volter var ungefär 10 meter stora om man nu lyckades göra dem såpass stora. Det var verkligen sjukt svårt och man fick jobba som en galning för att hästarna skulle hålla galoppen igenom svängarna och det var en utmaning att sedan styra på ett hinder ur en så pass samlad galopp. Men det var fruktansvärt nyttigt också! Ska se till att bygga upp denna hemma för det var enligt Ted en nyttig övning för oss.
 
Hoppade en bana på 105cm och det gick utan problem. Paul hoppade försiktigt och bjöd härligt fram till hindren. Jag fick träna på min teknik innan hindret. jag mjuknar alltid i handen sista språnget men Ted ville att jag skulle låta Paul själv ta det utrymme han behöver så att jag inte bara mjuknar så att det blir glapp. Tyckte att han hoppade lite mer uppåt de gånger jag fick till den nya tekniken och det blev bättre och bättre ju fler språng vi hoppade. 
 
Jag blir alltid så himla motiverad efter en träning som denna! Gud vad ridning är kul! :D

Kommentarer
Postat av: JennyM

Åh vad glad jag blir! Tack :)
Ja, men gör det! Tror det kan bli riktigt läckert på en fux faktiskt. Mias grejer är dessutom toppen, tycker jag iallafall :)

2013-01-26 @ 23:28:08
URL: http://jmdressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback