Seger över mig själv!

Åh vilken underbar uteritt vi fick till idag! Gårdagens uteritt blev ju som tidigare nämnt ingen större succé, så idag blev det favoritbettet, martingal och en beslutsam ryttare, idag ska jag rida som jag vet att jag ska! 
 
Det var ganska halt idag då vägarna var nyplogade, men på kanterna var det mjukare och absolut tillräckligt bra underlag för att både skritta trava och galoppera på. Min kära lilla häst hade lagom bjudning och arbetade i fin balans. Kunde varriera från samlad galopp till lite större galopp och tillbaka igen, detta på ett mycket bra sätt! Galoppfattningarna satt som en smäck, och han verkligen satte sig när jag gav hjälpen. 
 
De gånger han blev lite stark och ville dra iväg höll jag bara emot och la till tryck med skänklarna och när han mjuknade gjorde jag likaså och då fanns han kvar hos mig i en ännu bärigare galopp eller trav. De dagar han är såhär fin är han verkligen en dröm att rida! Man sitter bara och njuter. Det gäller att komma ihåg detta när man har en sämre dag! ;)
 
 
En rosa grimma har han fått som inflyttningspresent av mig också! hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback