Lite mer tryck tack!

Både känner och ser att det egentligen behövs lite mera tryck och stamp hos Paul när jag rider, men det är en himla balansgång! Sätter jag för mycket tryck blir han tjafsig och orolig då han antagligen inte är tillräckligt stark, och med mindre tryck får jag en bättre ridkänsla, men han blir lite låg och tappar schwunget i gångarterna och hoppningen. 
 
Ska försöka utnyttja den extra bjudningen ute i skogen och stärka honom i en lite mer aktiv galopp och trav så kommer jag förhoppningsvis se resultat!  Nu bär det av ut till stallet för lite pyssel innan det blir godnatt för dagen :)
 
 
 
En busig Silver för några sommrar sedan, vackra ponny! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback