Lite kaos i ridhuset

Körde till ridhuset i tordags och det var inte den mest positiva upplevelsen jag haft. Hoppades på att det skulle vara någorlunda folktomt, men det blev istället en hel drös med ekipage och hästar som skulle ridas eller skrittas samtidigt som jag red. Paul blir så himla orolig när det kommer in och ut nya hästar helatiden också.
 
Jag försökte göra det bästa av situationen även om både han och jag var något ofokuserade. Arbetade som planerat med bommar på marken, gick inte alls så bra i början med det blev bättre och bättre. P bytte faktiskt galopp över dem ett par gånger! Vill ju verkligen lära honom att byta, men får problem med att han spänner sig varje gång jag försöker introducera honom något nytt. Kanske galoppbommar kan hjälpa oss?
 
 
Gammal bild på Amanda och min Paul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback