Tävling; Mariefreds Ridklubb

Är så nöjd med dagen! Idag gjorde vi vår riktiga tävlingsdebut i dressyr tillsammans! Startade bara en klass idag då jag gjorde det lite mest för skojs skull, det är ju hoppningen vi vill satsa på. Att vi dessutom red ihop 63,44% och blev första utanför placering var en bonus som jag inte hade räknat med.
 
Under framridningen var Paul fruktansvärt pigg, hade svårt att hålla honom i trav då han helst ville galoppera helatiden. Jag gjorde mitt bästa för att ta vara på energin med massor av varvbyten och övergångar, han blev bättre och bättre!
 
Inne på banan blev han spänd och min uppridning mot dommaren blev inte vacker, men sedan skärpte vi oss! Serpentinerna kändes bra, något tjafsig kanske, men vi belönades med 7:or.  Galoppfattningarna gick riktigt bra! Vi som har haft så svårt med högergaloppen. Avbrotten från mellangalopp till trav var dock inget att hurra över. Paul gick här emot handen och jag använde faktiskt väggen för att få stopp. Tyckte verkligen att jag gjorde det bästa jag kunde i situationen. Att jag sedan inte kommer ned riktigt i sadeln ännu och att jag borde haft en bättre handställning, det är saker som vi får träna på. Hästen har varit jättefin och jag måste säga att han börjar röra sig riktigt trevligt bitvis!
 
Vi får se, kanske blir det någon till dressyrstart i år, vi verkar ju inte vara helt ute och cyklar..
 
 
Ritten både filmades och fotades, delar med mig såfort det laddats upp! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback