Inte illa!

Idag blev det dressyr i ridhuset igen. Tänkte på vad jag ville förbättra från förra gången och Paul gick riktigt bra! Blev lite protester då jag ibland krävde lite för mycket av honom, men det gäller ju för mig att hitta balansen där.
 
Skänkelvikningar i skritt blev vad jag försökte med idag. De är ju inte direkt befästa och han har lite för bråttom, men blev bättre efter ett tag så snart är vi redo att försöka i traven också. Blev massor av galopparbete idag på Paul var väldigt överenergisk, behövde verkligen rasta av honom! Härligt tryck de får när de är taggade, inte lika lätt att ta vara på det dock. Är ändå väldigt nöjd med honom idag, han var ambitiös och gav en härlig uppförsbackekänsla.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback