Frågor och Svar; Vintertips?

Hej! Jag har en medryttarhäst, och nu i vinter har jag ibland bara känt att jag inte vill gå till stallet. Inte för att jag har tröttnat, utan för att jag tycker att det blir så trist när det är kallt och uschligt. Jag brukar bara ta in hästen rida ta ut och mocka. Jag undrar om du har nått tips för hur man ska göra vintern i stallet mer kul och att jag ska längta till att gå dit? PS. Tack för en UNDERBAR blogg!! :D
 
Svar:
Vad roligt att du gillar bloggen!  Jag skulle först och främst se till att klä mig för vädret, fryser du kan jag förstå att det känns jobbigt. Lager på lager är vapnet mot kylan!
 
Det finns massor av roliga saker man kan göra tillsammans med sin häst. Du kan tolka tillsammans med en kompis, eller varför inte ta en galopp i pudersnön? Sällskap med en annan människa och häst är även det något som gör det hela roligare. Ta med en vän så kommer ni prata så mycket att du helt glömmer bort kylan. 
 
Sedan går det ju inte alltid att rida i skogen och då får man hålla sig till ridhuset. Jag brukar försöka planera mitt ridpass och vad jag vill uppnå med det, att sätta upp ett mål för dagen. Om det inte hjälper kan man alltid unna sig en "vilodag" från stallet. Antingen är du bara där och mockar eller så får du hjälp och slipper åka ut överhuvudtaget.
 
Du behöver ju inte heller rida hästen. Att arbeta dem från marken är simulerande för både dig och hästen, det stärker era band och är ett roligt komplement. Jag tycker även mycket om att rykta och pyssla med mig häst. Ta tiden till att ge din djurvän en riktig lyxbehandling! Känns det motigt innan du ska till stallet? Jag brukar alltid bli jättemotiverad av att se andra rida. Klicka upp några klipp på youtube och se hur underbart kul det är!
 
Det är svårt för mig att veta hur du känner, men jag har nu utgått utifrån mig själv, hoppas det var till någon hjälp iallafall :) och Vet du vad? Vi går mot ljusare tider! :D
 
 
Tolkar med Silver för första gången, han tyckte det var skitkul! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback